W sklepie Podpisane.pl każdy produkt przygotowujemy na specjalne zamówienie – z imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu lub innym podanym przez Ciebie tekstem. To oznacza, że są to rzeczy personalizowane, czyli stworzone dokładnie według Twoich wskazówek.
Zgodnie z prawem (art. 38 ustawy o prawach konsumenta), nie możesz odstąpić od umowy i zwrócić takich produktów, ponieważ zostały wykonane specjalnie dla Ciebie i nie nadają się do dalszej odsprzedaży. Prosimy więc o dokładne sprawdzenie zamówienia przed jego złożeniem.
Masz jednak prawo do złożenia reklamacji, jeśli zauważysz, że:
- coś jest nie tak z nadrukiem (np. literówka, niewyraźny napis),
- produkt dotarł do Ciebie uszkodzony,
lub masz inne zastrzeżenia dotyczące jakości.
W takim przypadku skontaktuj się z nami mailowo: sklep@podpisane.pl lub wyślij list na adres:
Podpisane, ul. Słoneczna 34, 00-879 Warszawa
Aby przyspieszyć cały proces, prosimy Cię o podanie:
-imienia i nazwiska,
-numeru zamówienia,
-krótkiego opisu wady,
oraz dołączenie zdjęcia i kopii paragonu lub faktury (jeśli ją masz).
Twoją reklamację rozpatrzymy maksymalnie w ciągu 14 dni i damy Ci znać, co dalej.
Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją, możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy:
Inspekcji Handlowej – www.wiih.org.pl
UOKiK – www.uokik.gov.pl
Platformy ODR (dla zakupów online) – ec.europa.eu/consumers/odr
Zależy nam, żeby wszystko było jasne i uczciwe – jeśli masz pytania, pisz śmiało!
A teraz coś dla miłośników paragrafów – poniżej zamieszczamy wersję prawną zwrotów i reklamacji (czytacie na własną odpowiedzialność :)
PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY, REKLAMACJE:
1. Zgodnie z art. 27. Ustawy konsumenckiej, Sprzedający informuje o prawie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy. Jednakże zgodnie z postanowienia art. 38. ust. c) Ustawy konsumenckiej, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. Zamawiający będący Konsumentem odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towarów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towarów.
3. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady Towaru, zgodnie z zasadami odpowiedzialności wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 556(6) Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą Towaru nie jest Konsument, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
4. W przypadku stwierdzenia wad Towaru, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: sklep@podpisane.pl lub pisemnie na adres Sprzedającego: Katarzyna Heppenstall "PODPISANE", ul. Słoneczna 34, 00-879 Warszawa. W razie wad dotyczących nadruku umieszczonego na Towarze, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
5. Zamawiający, wysyłający reklamowany Towar do Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie wady Towaru i żądania reklamującego. Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. kopii rachunku lub faktury VAT).
6. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
7. Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823).W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, www.wiih.org.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” i „Ważne adresy”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/